Väntar samtal...

För första gången ville Anton gå själv till bussen imorse!! Jag var i full färd med att göra mig iordning och Alva, hon ville oxå med, då sa Anton..: Nej mamma, jag vill gå själv till bussen! Ok....min stora lilla Anton. Han kom inte tillbaka, så han kom nog på bussen......

Alva var pigg hemma, åt både gröt och hård smörgås med keso och skinka.....klädde på sig, borstade tänder. När vi satt i bilen på väg till dagis frågade hon om hon fick vila ( brukar hon aldrig göra ) sedan var hon som en liten säck potatis....så nu väntar jag på att dagis ska ringa och säga att vi får hämta en sjuk Alva.

Det kan vara så att hon faktiskt är trött....igår hade jag lovat hela dagen att hon och jag skulle gå en promenad, men det var en massa annat som " bara " skulle göras först: städa, laga mat, vika tvätt, baka lussebullar, ta hand om och ge grabbarna fika när de kom hem, försöka få ordning på routern, vårt antivirusprogram, sitta i telefonkö......ja OK kanske inte de viktigaste sakerna, men, men, jag tyckte att de var viktiga saker igår.....
Iallafall....Alva somnade framför Bolibompa, jag skulle ta en promenad mad Adam och Saba, orkade inte ta mig till gymet. Då vaknar Alva i Tobias famn ( han är på väg upp i sängen med henne ) och säger att hon vill oxå följa med på promenad....så det får hon. Vi kom hem ca. 20.30, sedan var hon vaken till ca 21.30. Så det finns kanske en anledning till varför hon är trött idag.
Ha en bra dag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0