Envisa ungar!!

Vår lilla Alva är en liten tjej med väldigt humör.....har hon bestämt sig för något så är det så. Tobias tog med henne på toaletten för att borsta tänderna, hon ville att jag skulle göra det...Tobias stod på sig, då ville Alva borsta själv, hon fick en chans att borsta själv, men gjorde det inte. Då borstade Tobias, under Alvas vilda protester. Sedan av med kläderna för att ta på blöjan, Alva gallskriker och hoppar upp och ned. Tii slut suckar Tobias och går ut från toaletten och stänger dörren. Alva sitter på golvet och tokskriker. Jag kommer in med Anton för att borsta hans tänder, då börjar Alva klä på sig sina kläder igen, för att jag ska hjälpa henne av med dem. Sedan vill hon att jag ska borsta tänderna igen. Sedan är hon nöjd.

Nu ligger Tobias, Alva och Anton uppe och läser saga, men Alva har varit ner till mig tre gånger och hämtat vatten, plockat ur sin en jacka ur byrån i hallen, hämtat en väska och hittat fyra fina stenar som hon nu sist hon var ner gömde för spökena i en schal.

Jag älskar mina små troll så mycket, de är helt underbara, fast ibland mitt uppe i ett tokskrikanfall  efter en lång arbetsdag kan det vara svårt att se hur underbart och givande det är med barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0