Långfredag, äggletning x2

Långfredagens morgon började med grötfrukost och hopp från köksbänken för att vara i bästa möjliga form när vi skulle bege oss till Örnstugan för äggletning.


Sedan gjorde vi slag i saken och efter vissa försök att slippa så gav Anton med sig och vi klippte honom med trimmern.


Efter dammsugning, dusch av strörre delen av familjen så bar det iväg......till Örnstugan och promenad till gruvan och ut i skogen......vad fanns det där?? Jo små ägg som barnen fick byta in till en godispåse. Sedan värmde vi oss framför elden och grillade lite korv, kallt var det, men roligt hade vi!!


Kalasdax!! Men Anton ville absolut inte följa med på Kalas, så jag och Alva åkte på kalas hos Linnéa som fyller sex år ( grattis, grattis!!) idag, medan Anton och Tobias åkte tillbaka in till stan och gjorde vad??? Jo letade ägg igen....hittade de några......
 Jajjamen!!

Nu har Tobias hastat in till stan på cykel, för att kolla på matchen mellan Leksand och Brynäs....Hejja Brynäs....nej ojoj jag menar Hejja Leksand!!....hihi
Jag och barnen ska poppa lite popcorn och kika på Let´s Dance, där håller jag på Tina och Tobbe!!
Ha det bra, kramelikram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0