Smaskigt recept!!

6 portioner
Tid: ca 40 minuter
* 2 st lökar (lagom stora)
*1 st palsternacka
*ca 300 g kålrot *ca 800 g kycklingfile
*50 g smör
* 4-5 msk vitvinsvinäger med lemon smak (alternativ vitvinsvinäger med lite pressad citron)
 *grillkrydda
 *ca 300 g riven ost

Hacka löken, tärna palsternacakan och kålroten. Stek allt tillsammans tills kålroten är lite mjuka. Tillsätt skurna kyckling bitar (och lite mera smör, om det behövs). När kycklingen är stekt tillsätter du vitvinsvinäger och sedan grillkrydda tills du tycker att det smakar lagom salt. Häll i all ost och rör ihop maten tills osten smält.
Servera den med ris.

Tack Dillan för ett smaskigt recept, nu ska här lagas kycklinggryta!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Frågar dig lite blygt, om du kan lägga in min sida som länk? ...eller hur säger man?

2008-11-15 @ 13:36:18
Postat av: Dillan

Ops... glömde skriva vem jag är. Det var jag som skrev om länk.

2008-11-15 @ 13:38:25
URL: http://mom-and-the-city.blogspot.com/
Postat av: Lillasyster

Jadu, hemligheten...det var en bra fråga :) Jag tycker jag mest ser spännd ut! Lite stel sådär, speciellt på halspartiet hihi



Dedär receptet ska jag allt prova på:)

2008-11-15 @ 15:15:20
URL: http://mamma87.blogg.se/
Postat av: Dillan

Förlåt, men det saknades ingefära i receptet, har lagt in den nu, på min blogg.

2008-11-15 @ 18:52:28
URL: http://mom-and-the-city.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0