Skogens gula guld.

Det blev en liten svamppromenad igår, jag och lillebror tog en sväng i skogarna i närheten. Klockan blev så mycket, arnen hade hållt igång hela dagen med fiske och bad så efter maten däckade båda två i soffan medan vi dukade av bordet.

Vi hittade ingen svamp först, bara en massa blåbär, så vi funderade på om vi skulle ge upp svampen och bara plocka är, men nej vi fortsatte leta svamp, men efter ett tag så började jag plocka i lite blåbär ändå i hinken och då tog det inte många minuter innan jag hittade min första kantarell....tjohooo!!
Det blev inte någon full femliterskorg med svamp, men några små fick följa med hem i allafall och nu är hoppet tänt, kan jag hitta svamp en gång så kommer jag hitta mer en annan dag, i en annan skog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0