Rosa och gröna skåp.

Ja, idag är det onsdag och här sitter jag med en underbar kopp kaffe....vår nya bryggare är suverän!! Anton gick till bussen för ca. 20 minuter sedan och Alva sitter här och rotar runt i gröna skåpet i köket. Det får mig att tänka tillbaka på mitt barndomshem....iköket hade vi ett Rosa skåp....inte så fint egentligen, målat i en skum gammelrosa färg, aldrig någon som målade om det. Vi trivdes med vårt Rosa skåp.

Ovanför skåpet satte mamma alltid upp våra teckningar och det stod en nästintill antik köksvåg på skåpet. I skåpet stod den lite finare porslinet, salladsskålar och vinglas.....tror att mamma alltid var nervös när vi var därinne och rotade.

Nu har vi oxå fått ett skåp i köket, men vårt är som sagt grönt. Det har hängt med sedan vi flyttade från Axrlsäng, köpte det av en jobbarkompis. På Axelsäng fick det stå i köket, men även om köket var relativt stort så kändes det som att det alltid var i vägen.

N'r vi sedan flyttade hit till Stampers så tänkte vi först göra oss av med skåpet, men det hängde med ändå.....först i vardagsrummet, men det var ingen inredningssuccé direkt, så tanken på att det skulle bort blev allt starkare. Men så en dag förra veckan när julen skulle ut så kom min man på den briljanta idén att vi skulle flytta skåpet in iköket, byrån i hallen i i vardagsrummet och kaninen ut i hallen......

Så nu pryder det fina skåpet sin plats i köket och jag är nervös varje gång någon av barnen öppnar vitrindelen och jag hör hur vinglasen skallrar.....men det är fint!!

Hoppas ni får en toppendag, nu ska jag surfa in på en ny favoritsida som jag kanske delar med mig av en dag.....;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ååå vårat rosa skåp:) Den hänger ju med än...fast hemm hos pappa. :D

2009-01-14 @ 09:22:13
Postat av: Anonym

de va jag som skrev:P

2009-01-14 @ 09:22:28
URL: http://mamma87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0