Sköna söndag.

Hihi, det får mig att tänka på söndagar från när jag var liten, programmet sköna söndag brukade stå på. Det var människor i 80-talsfrisyrer och kläder, modevisning, Malena med sina sexråd och så tecknad film.

Idag har vi haft en skön söndag, efter frukosten åkte vi till busborgen, eller ja, vi v ar inte inne förrän tjugo i tolv, vi städade lite i kaninburen först.
För er som har läst tidigare inlägg kommer kanske ihåg att vi försökte få Lina kanin att få små bebisar, nu slutade det inte som vi hade önskat, hon fick tre bebisar, men alla var döda, två åt hon upp och den tredje höll på att ta hennes liv. Hon gick med den tredje ett helt dygn längre än de andra, så hon hade tappat all ork och orkade inte krysta ut den, så vi fick hjälpa henne. Men det slutade med att vi inte fick ut hela bebisen och Lina låg i en liten slapp hög i buren, klockan var halv tolv på natten och vi visste inte vad vi skulle göra, men efter en timme ungefär så var hon på benen igen och åt lite blad som vi gett henne. Så vi lät henne vara över natten, och på morgonen hade hon fått ut hela bebisen och hon skuttade runt i buren och åt både morötter, äpple och pellets. Hon började även tvätta sig och skötte sina behov som hon ska.

Vi var helt förstummade, vi hade nästan planerat en liten begravningsceremoni för henne, men hon är en liten stålkanin. Nu blir det inte några fler besök av grannpojken, man ska inte ge sig in på något som man inte kan och riktigt vet hur man ska slutföra.

Idag har vi i alla fall varit på Busborgen och lekt, eller jag avr mest frustrerad över att jag inte kunde vara med och leka....blev ju alldeles slut av att ta mig till kranen och dricka vatten. Ett åk i den uppblåsbara rutschkanan gjorde jag oxå, men mer orkade jag inte. Resten av familjen roade sig svettiga i två timmar och det var ett ganska trött sällskap som åkte till Max och åt lite efteråt.

Som avslutning på söndagen har Anton lekt med några barn i området och Alva har varit på gympa för första gången, hon tyckte det var superroligt, det var kullerbyttor och öva på split och spagat och balansgång.
Även fast jag inte har gjort så mycket idag är jag helt slut.....
Godnatt på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0