Hej kära vänner!

Ja, det har ju inte varit den bästa uppdateringen på den här sidan, men nu gör jag ett litet försök att återta kontakten med min blogg.
Tiden bara rusar fram när man har tre små troll hemma, eller två av dem är ju inte så små längre, men Sebastian är lilltrollet i familjen. Han har hunnit bli fyra och en halv månad, nu ligger han i babygymmet och är missnöjd. Tur att pappa Tobias kom in precis.
Jag jobbade en hel dag igår och ska jobba mellan ett och sex ikväll och sedan imorgon lördag. Emma på jobbet ligger just nu på en strand i Australien och softar och ska så göra till den 20 februari och då får lilla jag rycka in och jobba. När jag i december sa ja till att jobba lät det som en bra idé. För en kort sekund så glömde jag tydligen bort att jag hade en liten bebis och att han inte nu i februari skulle ha fått tänder och ett prydligt bordsskick så att han kan äta själv.......han ammar, nästan på heltid fortfarande.


Vi började i mitten av januari att introducera gröt, eller först provade vi ersättning i flaska, men lilla S blev bara superarg, så gröt fick det bli. Nu när vi har provat lite mer smakisar har vi konstatera att lilla S gillar gröt, banan, palsternacka och accepterar morot, men är inte helt nöjd med den purén. Potatis ratar han totalt, han låter när han äter potatis och grimaserar för att sedan bli ordentligt arg när vi trugar och trugar.

Igår första dagen gick superbra, var nog jag som tyckte att det var jobbigast, jag har skrivit in pumptider i vår tidbok på jobbet, jag vill ju hålla produktionen uppe även fast jag jobbar.

Alva har hög feber och låter skrällig i hostan, så vasaloppet på Fallets golfbana blir utan Alva i startfältet imorgon.
Anton har fått sitt första kärleksbrev, från en klasskompis, en stjärna på framsidan, inuti stod det Hej Anton, från Malin och ett hjärta......gulligt. Jag frågade Anton imorse om Malin var kär i honom, ja i mig, Noah, Viktor, och alla killar. Låter som jag när jag gick i ettan......haha, jag var ihop med Tomas och Fredrik......jojomen!!

Kommentarer
Postat av: Spiderchick

tack för snäll kommentar =)

2010-02-12 @ 16:51:54
URL: http://spiderchick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0