Hostig.

Nu är vi inne på fjärde dagen med tjock hosta hos Sebastian, vi var nära att åka in till Västerås härom kvällen, men inne på 1177 tyckte de att vi kunde avvakta. Han äter ordentligt, verkar inte ha tungt att andas och jollrar på som vanligt. men det gör ont i mammahjärtat när jag hör hur han hostar, det vill liksom inte lossna riktigt, jag vill hjälpa honom att hosta upp.

Ska snart gå upp och sova och då somnar lilleman oxå, bredvid mig ammande, då bara myser han. Han sov faktiskt nästan en timme i sin egen säng nu ikväll, sedan vaknade han av hostan.

Idag var vi och hämtade dopklänningen i Västerås, den som min mormor sydde från ett mönster ifrån Hemmets journal 1962, och som sedan har broderat in namn och årtal på alla som döpts i den. Blir spännande att se om lilla godingen kommer i klänningen, Anton och Alva var lite mindre när vi hade dop för dem.

Kram och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0