Måndag

Vi sov längre än vanligt, så morgonen blev inte som den brukar. Anton var i och för sig inte lika motvillig att gå till bussen som han brukar, men det känns som att det var för att han knappt hade vaknat.  I vanliga fall så har jag klätt på mig och ätit frukost när han går till bussen, men idag sprang jag omkring i nattlinne och Sebastian hade inte fått sin gröt. När jag sedan skulle skjutsa Alva till dagis upptäcker jag att Maxi Cosin inte finns någonstans......hmmmm, den är kvar i Saaben som är i Västerås.....SUCK!!

Upp på vinden efter att ha snurrat efter vindsnyckeln, hämtar en gammal maxi cosi, kommer på att bältena är för korta och jag inte vet hur jag gör dem längre.....ringer till Emma, inget svar, Annika, inget svar......Maria en dagismamma som jag tror har likadan stol, med det visar sig att hon inte har det. Till slut efter många fula ord för mig själv kommer jag på hur man gör......Alva ger mig en stooor kram och tycker jag är världens smartaste mamma ( det värmer )

Nu i efterhand så gick morgonen ganska lugnt ändå, alla kom dit de skulle i tid utan att jag fick tokspel. Ett par koppar kaffe senare och en apelsin och en banan så känns det som en bra start på veckan.

Stod på loppis i helgen med kära vännen Lena, det var skoj!! Kom på att jag tyckte det var ännu roligare att se hur glada mina kunder blev när det hittade något de ville ha, än att tjäna något på det. Det blev lite plus i kassan. Så igår söndag bjöd jag familjen på Café, passade på att åka ner och lyssna på Emma och Anders som spelade på Café Dreambook. Det blev en härlig avslutning på veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0